PDA

Просмотр полной версии : [обновлена]ctf_quarry


ToM
23.12.2007, 21:58
Я понимаю, что предлагать карты дело неблагодарное, но вот хочу предложить карту ctf_quarry_v2 http://www.fpsbanana.com/maps/41263
(Архив 22 М, развёрнутая - 50М.)
К сожалению много поиграть не удалось: стоит на 2-3 серверах, один "для своих".
Привлёк интерес "элемент неожиданности": по тоннелям "летают" вагонетки (как поезда в well). В тоннелях "карманы со здоровьем". Конечно - не только это. И внешний вид приятный, баланс цветов. Игровые нюансы/"косяки" к сожалению не оценил - народу было маловато.

PS. А если на сервер Polygon4.Net - TF2 p#2 [rus] ставить больше экспериментальных карт, а на Polygon4.Net - TF2 p#1, так сказать "классику прверенную временем", хотя на TF2 p#1 - почти так и есть.

Ork
23.12.2007, 22:04
а голосовалка где?

khap
23.12.2007, 22:17
Известны случаи когда куча кастома может убить ресурс...
Но тем не менее попробуем поставить эту карту на 2-й сервер.

Установлена.

so1o
27.12.2007, 17:50
Вышла новая версия. по ходу финалка, тк больше нету приписок. название так и есть ctf_quarry.

http://www.fpsbanana.com/maps/40889

Изменена немного архитектура, хотя план остался тем же. Увеличено время между вагонетками, теперь скот может проскочить между ними без захода в карманы.

И вобщем карта очень красивая.

khap
27.12.2007, 18:19
обновил

ToM
27.12.2007, 20:54
Вышла новая версия. по ходу финалка, тк больше нету приписок. название так и есть ctf_quarry.

http://www.fpsbanana.com/maps/40889
...

А не наоборот?
ctf_quarry первая версия/вариант
Added: 15 days ago
Views: 2,142
DLs: 533
Favorites: 3

ctf_quarry2 вторая версия/вариант
Added: 11 days ago
Views: 729
DLs: 200
Favorites:0

И добавлено: Author's Notes:

I've taken on a lot of people's suggestions and changed the map a lot. The bases are now a lot more open, and the spawns are a little more organised. Enjoy!

Changelist:

- Lower spawn removed.

- Corridor just off the lower spawn has been increased in size.

- The two corridors leading into each base have been merged inside the base, meaning there is now a lot more space.

- Minecarts now come round a split second faster. Should make it impossible for a Scout to run out of the bases without stopping.

- Everybody now spawns upstairs in the top spawn. To compensate, the respawn room has been removed and everybody now spawns outside on the balcony. The balcony is now a lot bigger and looks better. Also, there are now two ways out of the upper spawn.

- New route into the flag room, you take the left entrance into the flag room and you carry on going forward. This route leads you into the back of the flag room, just to the left of the desk.

- Engineers can no longer build on the crane in the middle of the map. They can, however, build on the bits either side of it.

- Flag room is now more spacious, having removed two of the middle terminals and knocking down a railing/wall.

- Exit out of the bases into the sniper room and the upper route has been rearranged. You no longer run through the sniper room to get outside, the sniper room is it's own room. Space has been increased in this area.

- Sniper room windows have been increased in size. They are now as big as the windows in 2fort, which should make it easier for snipers. Snipers also now have cover to duck behind inside the sniper room, and they now have a lot more room to move around in.

- The boarded up section of the mine route has been unboarded and the junk removed. This gives more space to duck into in the mine.

- The left route (from ctf_quarry) into the base has had it's door size increased.


- Staircases in each base have been re-arranged.

- Bug fixes/texture fixes. For example, no more sniping people as they come out of spawn!

- Optimization! Should run slightly better (in terms of FPS) in the middle now.

- Some confusing/silly things removed, eg, Ladders in Blu base.

- More eye candy! I've added two more inaccessible rooms to each base. A board room overlooking the desert, and an electro-magnetic death-ray gun bunker. These rooms can be found in the new route into the flag room, and the new spawn for each team.

- More clipping. Should make it easier to navigate the map.

- Added a default round time of 15 minutes. After this, sudden death (4 minutes, I think) will occur.

Я почему-то думал, что ctf_quarry2 более поздний/"улучшенный" вариант... (вот автор говорит "The left route (from ctf_quarry) into the base has had it's door size increased.")
Но надо думаю попробовать оба варианта...

so1o
28.12.2007, 01:38
на сервере стояла ctf_quarry_v2.

Riveira
28.12.2007, 02:58
ctf_quarry2 ваще рулит, думаю карта с лучшим дизайном и задумкой на сегодняшний день:girl_smile:

Chiffarius
28.12.2007, 13:56
ctf_quarry2 ваще рулит, думаю карта с лучшим дизайном и задумкой на сегодняшний день:girl_smile:

я думал,удже запостил про недоделку карты... верхний проход от красных деревянный и простреливается (лесенка, сквозь ступеньки прострел) а от синих не простреливается... в версиях это есть?.

khap
09.02.2008, 20:57
карта снята с мапцикла. Если пожелате сыграть - спрашивайте у админов

so1o
09.02.2008, 21:55
Признаю, снижает онлайн, я ка видите, тоже могу быть не прав:(